Vraag ook steun aan voor uw project
Richtlijnen publiciteit

Richtlijnen publiciteit

Heeft u een bijdrage ontvangen? Wij stellen het op prijs als u dit vermeldt in uw publicaties.

U kunt ons logo  downloaden op onze site (logo).

Richtlijnen Publiciteit en Communicatie

Fonds Alphen en omstreken heeft aan uw organisatie een financiële bijdrage toegekend. Eén van de voorwaarden is dat uw organisatie zich actief inspant om uw project en het Fonds Alphen en omstreken meer bekendheid te geven. Wij vragen u onderstaande richtlijnen op te volgen. Mocht u vragen hebben over het onderstaande, neem dan contact op met Fonds Alphen en omstreken, Kirsten Renaud, secretaris, telefoon: 06 – 10 41 05 67, e-mail: info@fondsalphen.nl

Persbeleid

1. We verwachten dat u binnen 30 dagen na deze toezegging een persbericht opstelt én verstuurt naar de media in uw plaats en regio. Denk aan regionale kranten, lokale huis-aan-huiskrant(en), kabelkrant, lokale en regionale nieuwssites en regionale/lokale Radio- en TV-omroep. Het persbericht moet ten minste de volgende punten bevatten:

a. Het door het Fonds toegekende bedrag (als kop van het persbericht)

b. De bestemming van dit bedrag (korte beschrijving van uw project, verbouwing, productie etc.

De volgende alinea:

Fonds Alphen en omstreken steunt jaarlijks maatschappelijke initiatieven in Alphen a/d Rijn en omgeving. Het afgelopen jaar ondersteunde het met bijna € 200.000,- initiatieven die ervoor zorgen dat verenigingen en stichtingen allerlei projecten kunnen opstarten/uitvoeren op het gebied van kunst, cultuur, maatschappij, onderwijs, gezondheid en sport.

Onderaan het persbericht kunt u vermelden: Noot voor de redactie: Voor informatie over Fonds Alphen en omstreken neemt u contact op met Kirsten Renaud, secretaris, telefoon: 06 – 10 41 05 67. Voor informatie over [naam organisatie], [contactpersoon], telefoon [uw telefoonnummer].

2. Als u later opnieuw mediacontacten heeft vanwege het door het Fonds gesteunde project (bijvoorbeeld bij aanvang van een activiteit of opening van een gebouw), dan verwachten we dat u opnieuw vermeldt dat e.e.a. mede tot stand is gekomen door een financiële bijdrage van Fonds Alphen en omstreken

3. Wij ontvangen graag uw persbericht, verzendlijst, geplaatste artikelen en andere communicatie-uitingen per e-mail: info@fondsalphen.nl. Aanwijzingen, een voorbeeld-persbericht en ons logo.

Wilt u in uw berichtgeving letten op de juiste en volledige spelling van onze naam:  Fonds Alphen en omstreken.

Wij realiseren ons dat verzending van een persbericht niet hoeft te leiden tot plaatsing. Media beslissen immers zelf of ze een dergelijk bericht zullen plaatsen.

Social Media

Tegenwoordig zijn social media niet meer weg te denken uit succesvol PR-beleid. Hieronder vindt u enkele richtlijnen en tips voor het vergaren van bekendheid van social media:

1. Gebruik in uw tweets op Twitter altijd @e_fonds, zo komt uw bericht ook bij onze volgers terecht. Zorg ook dat u @e_fonds ‘volgt’.

2. Maak een Facebookaccount aan en vertel mensen daar over ontwikkelingen rondom uw initiatief. Zorg dat zoveel mogelijk mensen uw pagina ‘liken’ en reageer ook op berichtjes die mensen op uw pagina plaatsen!

3. Maak een YouTube account aan en plaats filmpjes van uw activiteiten. Die kunt u ook weer delen via Facebook en Twitter.

Vermelding van het Fonds:

We stellen het op prijs als u gedurende twee jaar na toekenning op uw eigen uitgaven zoals, nieuwsbrief en jaarverslag, vermeldt ‘[naam organisatie] wordt gesteund door Fonds Alphen en omstreken’ en het logo van het Fonds afbeeldt. Op uw website zien we graag een ‘actieve’ link naar www.fondsalphen.nl

Substantiële bijdragen:

Toezeggingen van € 25.000,- of meer zijn substantiële bijdragen, en bedoeld voor bijzondere projecten. Graag overleggen we nader welke kansen u ziet om de relatie van Fonds Alphen en omstreken met uw organisatie zichtbaar te maken. Voor overleg belt u met Fonds Alphen en omstreken, Kirsten Renaud, secretaris, telefoon: 06 – 10 41 05 67.